iris

härliga tider

Kategori: Analogt

Livet är ju fullt av små fina stunder och här är en hel drös av dem.En söndag köpte jag en matta på en loppis innan jag mötte upp erica och åt sushi i tanto innan jag såg solnedgången från ett tak med marion.På tal om solnedgångar så såg den ut såhär från mitt fönster i september.En tisdag spelade våra fina vänner i Dog Rally på 44an. Lyssna på dem här!En lördag kom marion och adrian och hämtade mig efter jobbet. Vi åkte till bonniers konsthall som hade öppet hela natten för att öppna deras (då) nya utställning insomnia. Det var asmäktigt att lyssna på folks berättelser om sömnparalys medans solen gick upp utanför de stora glasfönstrena. Halv åtta på morgonen väntade på tunnelbanan hem vid gräset vid sankt eriksplan. Så himla fin kväll.
Erica flyttade till en superfin lägenhet på reimersholme och en torsdag var jag och ebba där för att äta middag och dricka inflyttningsbubbel.Dagen efter hade johanna fest och jag och adi hittade hans egna pizzeria på vägen dit.Första söndagen i oktober åt jag brunch med släkten på långbro värdshus. Det var supergott och efteråt tog vi en promenad genom långbro park som visade sin bästa höstsida.Oktobers sista söndag var precis lika fin som den första och jag söndagsfikade och kastade löv med erica. Här var det meningen att man skulle se alla höstfina träd i bakgrunden men tji fick jag.En tacotisdag med alfapet hos adrian.En annan tisdag köpte jag stolar som felix och adrian gladeligen satt på under resan hem.
En måndag i början av november snöade det och vi drack hejdåöl för nayana som har flyttat till manchester.
Och en torsdag kom Siri, Erica och Ebba hem till mig och åt tacos som ju är livets måltid.
Tänk så mycket trevliga saker man hinner göra ändå!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: