iris

23 februari

Kategori: Livet

För lite mer än två månader sedan fyllde Fredrika år!
Så på morgonen blåste vi upp ballonger, fixade frukost och satte ljus på tårtan vi gjort kvällen innan.
Sen sjöng vi!
Fredrika hade inget speciellt hon ville göra på dagen så vi promenerade runt, tog foton i en fotoautomat
och lekte i en park.
Vi åt lunch på la neta som bara hade röda lampor.
Sen åkte vi till Kreuzberg och köpte en kaktus.
På kvällen gick vi till naan och åt middag. De hade dessutom drinkar för 3 euro som kanske inte var de godaste vi druckit men kul ändå.
Sen skulle vi gå till en bar vi tidigare sett, men gick åt motsatt håll och hamnade på en annan bar som såg typ likadan ut.
Dagen efter satte vi oss på en buss och åkte till Tempelhof.
Det är en gammal flygplats vars fält brukar vara fullt av picknickande människor.
Nu var det dock kallt och regnigt så det var relativt folktomt.
Sen satte vi oss på tunnelbanan några stationer och åkte till Floors och deras goda morotskaka.
Vi hittade en fotoautomat och gjorde en bildserie.
Sen åkte vi hemåt, åt falafel, vinkade av fredrika som åkte hem, och hade filmkväll.

jag kan inte sova det är för mycket känslor i rummet

Kategori: Resor

Jag har ju massa mer att visa från när vi var i berlin!Så tillbaka till en söndag när Felix, Mirjam och Fredrika var på besök. Vi skulle äta brunch på morgenrot men det var fullt så vi gick till nåt litet ställe i närheten som bara hade ett exemplar av varje macka och relativt oartig personal men så kan det gå.
Sen gick vi till Mauerpark som varje söndag har en jättestor marknad.
Det småregnade men inne på krogen var det liveband och vi fyndade smycken, solglasögon och kylskåpsmagneter.
När vi var färdiga var vi kalla så vi gick och åt lunch.På kvällen spelade vi sims som för övrigt blev det här gängets favoritaktivitet, har aldrig hört så mycket prat om sims.
Dagen efter gjorde vi oss i ordning.
Satte oss på bussen och gick på museum. Först på judiska museét vars byggnad var fantastiskt, och sen Berlinische Galerie.
Jag älskar ju modern konst så det var trevligt.
Vi tog foton i fotoautomater.
Åt middag på Umami och drack öl på nemo.
Kvart i sex följande morgon vinkade jag av mirjam vid flygbussen och sen fyllde fredrika år men det tar vi en annan gång.

diverse sommarnätter

Kategori: Analogt

Några sista bilder från sommaren.Line i en skog någonstans någongång.
Hurula spelade på snösätragränd och det var helt jävla fantastiskt. Fyrverkerier, billig öl, moshpits och eufori.Oliver hade hemmafest i uppsala och alla sov på nattbussen hem.Felix och Torbjörn i väntan på tunnelbanan hem antagligen efter en kväll på charlies.Finmiddag med Hampus, Adrian och Fredrika på Little Persia.Gratiskväll med Erica och Alex. Vin och smycken i vasastan, öl och sportkläder på östermalm, och ekologiska chips, kravmärkt öl och skor på södermalm.Biljard med André. Snart är det sommar igen!