iris

Mutar en trollslända med evigt liv

Kategori: Analogt

Nu när det är så grått och trist ute tycker jag att det är läge att kolla tillbaka till några av sommarens soliga dagar.En dag i slutet av juli bestämde jag att vi skulle åka på badutflykt så vi åkte till Söderbysjön som var supermysig.Och så spelade vi kubb såklart!Sen åkte jag direkt till båten eftersom både axel och vanessa var hemma i stockholm!På tal om utflykter så åkte jag och mina föräldrar till Uppsala dagen efter. Jag hade nämligen gett mamma en utflykt till botaniska trädgården i födelsedagspresent.Så vi spenderade en dag med alla underbara växter, kaktusar och träd. Sen spöregnade det och vi drack kaffe och väntade på att vädret skulle lugna sig.I mitten av juli fyllde evelina år så en tisdagskväll bjöd vi henne på finmiddag och mysigt häng.På självaste internationella IPA dagen fikade vi i solen på bysistorget innan vi åt livets deppigaste pizza och drack (givetvis) en ipa.

POPAGANDA 2016!

Sista helgen i augusti är det Popaganda och eftersom det är livets finaste festival var vi såklart där.Fredagen började med ett fint gäng människor, bubbel och sol utanför området.Sen gick vi in och dog av värmeslag i ölområdet till fin musik av Vasas Flora & Fauna och Susanne Sundfør.Vi hittade Nayana och kollade på Moon City Boys.
Krunegård spelade och jag hängde med Isak och Evelina.
FKA Twigs avslutade festivalen och var såklart asball. Sen pratade jag in mig på trädgården, dansade på ett tomt dansgolv på strand och gick vilse i högdalens skogar.Dagen efter gick första halva dagen åt till att bli en människa och sen tog jag tydligen inga bilder. Men jag och Axel hängde på strandbaren iaf. Tack för i år popaganda! Ses snart igen!

Lördag on point

Kategori: Analogt

En lördag i slutet av juli åkte vi till Marions lyxvilla i bromma, eller italien som vi kallar det.Adrian började allt med att blöda näsblod men sen började glamourlivet.Vi drack mimosa och åt frukt vid poolen sådär som man gör.
Och gled ner för trappan i kimonos såklart.Sen blev det kväll och jag åkte till Fideli som fyllde år och firade med mängder av vänner.Efter dans på slaktis bestämde jag, marion, isak och adrian att kvällen inte fick sluta och åkte till högdalen.
En dimmig promenad och en flaska rödvin senare var vi framme vid en skogsdunge där det var rave och vi dansade.
Och när klockan var halv sju tackade vi för oss och plockade hallon vid kolonilotterna istället.Sen var den finfina lördagen slut.

There's always time for a beer in Crewe

Kategori: Analogt

Augusti är en månad gjord för konstiga äventyr så en fredagsmorgon i mitten av månaden mötte jag upp Felix och Adrian.Klockan var fyra på morgonen och vi var minst sagt trötta.Vi åkte till arlanda där man kunde kolla på flygplanen genom en kikare.Och nån timme senare var vi i London! Vi tog ett varv runt euston och hittade puben killarna hade hängt på senaste gången de var i stan.Efter en tågresa bredvid en sovandes adrian var vi framme vid dagens slutmål. Manchester!
Vi gick runt bland alla fina vintageaffärer innan vi åt lunch på en trevlig pub som spelade bra musik och bara jag förstod vad servitören sa.
Sen tog vi en promenad runt hela stan. Vi hörde musik och svängde runt ett hörn och hittade en uteservering med ett jazzband som spelade 90talshits. Solen kom fram, vi köpte öl och livet var fantastiskt.Efter två öl bestämde vi att det var dags för middag så vi åt tacos med pommes och tråkiga drinkar. På kvällen gick vi på pub crawl och slutade på en indieklubb där vi dansade hela natten men det tog jag tydligen inga foton på.Morgonen efter var det dags för en ny tågresa med slutdestination Shrewsbury.Vi gick upp till slottet och kollade ut över stan innan vi hittade ett hipsterfik och åt frukost.Efter lite promenader satte vi oss på en fin dubbeldäckare med charmig chaufför och vindlade genom stadens trånga gator till new meadow och själva anledningen till att vi ens var i landet.Vi skulle kolla på fotboll!! Det var, oväntat nog, väldigt roligt. Publiken bestod av lokala vanliga människor och innan matchen spelades bra musik. För att göra allt roligare så vann dessutom Shrewsbury matchen.Väl tillbaka i stan köpte vi mackor och gick till tågstationen.Och efter resans sista tågresa var vi framme i London.
Vi bodde på ett trevligt vandrarhem i camden och gick till the lock tavern och drack öl. Sen dansade vi till 60talshits på ett astrångt dansgolv.
På vägen hem klättrade de i träd och skrek the ark låtar, ungefär så som en lördag brukar sluta.
Söndagen började med en himmelsk brunch på the book club.
Vi gick till brick lane och kollade på de bästa stånden (de med mängder av glödlampor och husgeråd såklart!).På en pub spelade några musiker perfekt söndagsjazz så vi slog oss givetvis ner och tog en eftermiddagsöl.Mängder av folk fotade annat folk som målade en vägg med ganska oimponerande graffiti.
Märkligt tyckte vi och hade picknick i allan gardens istället.Sen satte vi oss på ett absolut sista tåg
spelade kort och vinkade hejdå till london.
Flygplanet hem var försenat och vi gick på sist av alla men sen var våra tre dagar i england slut. Jag längtar redan tillbaka.