iris

RHODOS

Kategori: Analogt

För en månad sen åkte vi till Rhodos. Varför då? Ja det undrar jag med, men livet är till för att levas och en kan ju inte alltid åka till England (eller jo men ändå). Ps. ursäkta den enorma mängden bilder.
Vi började allt med att dissa folk som hypade Alesso och åt mat på bästa gyros haket på ön. Kvällen började med en promenad förbi stränderna och in till Gamla Stan. Den här stranden heter Windy Beach och är helt klart windy.Vi hamnde på en restaurang med takterrass där kyparna var underbara och tog gruppfoton på oss.Vi fick en gratis shots vilket vi senare insåg att man får överallt men det kan en ju knappast klaga på.
Sen hamnade vi på ytterligare en takterrass där vi var helt ensamma och drack öl ur fötter och fruktdrinkar.Så småningom var det dags att ta sig hem. Vi gick vilse i en evighet och hittade ett hotell som visade sista minutrarna ur VM-finalen.
Vanessa och Ville chillade på Elli beach och Max och Evelina kollade på solnedgången vid Windy beach.På den bästa baren på bargatan fick vi tre shots, en flaska bubbel och en vattenpipa om vi köpte varsin drink. Ganska bra deal tyckte vi, plus att de spelade asbra hiphop.Annars dansade vi på bögklubben som var relativt folktom.
Dag tre vandrade jag och Vanessa (med gaffeln) runt och letade frukt och kollade på den vackra utsikten vid borgen. Sen mötte vi upp Max och Evelina som åt crepes på en hemlig supermysig liten uteservering.
Dag fyra tog jag bara två bilder. Dagen spenderade vi på Faliraki beach som låg en halvtimmes bussresa bort från stan och hade en helt fantastisk vit strand. På kvällen brottades Axel och Lawin för att sånt är tydligen kul.
På torsdagen (dag fem) åkte vi på utflykt till 7 springs som skulle vara en vacker oas med klart drickbart vatten men som mest bara var en mörk klaustrofobisk tunnel halvtfylld med vatten och ett fint vattenfall.Alla kvällar började på killarnas balkong. Vi drack drinkar och blaskig öl, lyssnade på musik och spelade maffia. Sjukt kul hade vi, med mängder av stunder då alla ville mörda varandra och allt sånt där som händer när man är med varandra dygnet runt i en vecka. Men kul var det.
Jag har en rulle till men den har jag inte råd att framkalla så vi får se när de bilderna dyker upp.

OPEN AIR

Kategori: Analogt

I lördags var jag på ett underbart open air (eller skogsrave som mina föräldar säger) med lasershow och spöregn. Så därför tänkte jag att vi skulle kolla på ett helt annat i strålande solsken i mitten av juni.Kvällen började med att jag drack öl med världens bästa partypinglor.Vi hämtade upp dessa herrar och satte oss på tunnelbanan till Högdalen.
Vi vandrade upp till högdalstoppen och möttes av detta fantastiska.
Folk som sitter i gräset, dansar under ett partytält och dricker öl i solen kan aldrig bli fel.Det fanns en vandrande blombukett!!Efter ett tag hittade vi lite fint folk och satte oss ännu högre upp där solen sken och livet lekte.
Där satt vi och pratade och lyssnade på musik tills folk somnade. När vi gick ner för att köpa öl klockan åtta fick vi gratis melon och det var fortfarande folk som dansade. Klockan tio vaknade jag och Julia och insåg att det var dags att åka hem.

Grolsch Studios

Kategori: Foto

Grolsch gör inte bara najs öl de driver även en konstverksamhet som heter Grolsch Studios. Folk får berätta om sina idéer och sen väljer de ut någon och hjälper den att få sin idé utförd. Den 17 juni var det dags för årets första Grolsch Studios. Richard Holland hette konstnären och For Forest Sake hette konstverket.
Han hade byggt en skateboardramp i Brunogallerian som folk faktiskt skateade på.Det var fina vimplar i taket och folk från Vice dj'ade.
Jag var där med Sara, Mikaela och Mirjam som inte fastnade på bild.De flesta som var där var långhåriga skateare men det fanns några undantag.
Tussilago spelade på en scen som inte hade något ljus (vem glömde att tänka?).De var fett bra och du kan lyssna på dem här.
De hade en person som stod och filmade till deras backdrop. Allt från cd-skivor till papperslappar, det var så jävla coolt! Sen sa vi tack och adjö och gick och drack billigare öl.