iris

fyra saker att göra innan jobbet, och en sak att göra efter

Kategori: Analogt

Jag jobbar som bekant framförallt under natten men bara för det kan en ju inte låta dagarna försvinna iväg. Så här är fyra sommardagar som inte gick till spillo.
En lördag åkte jag, Fredrika och Hilda till Djurgården och Hasselbackens terrass där Nöjesguiden lanserade sitt projekt Ljusa Nätter. Vi drack gratisöl, skrev ut massa bilder på deras lilla skrivare och hade det fint i solen.Prick en vecka senare var jag och Hilda tillbaka på djurgården. Men denna gången i galärparken på Popaganda <3 Parkteatern. Där drack vi bubbel, hängde med kompisar och lyssnade på Tella Viv och Vasas Flora och Fauna.En söndag hade jag bakisfika med bland annat Hampus i solen på fru marias.Och en lördag gick jag, Vanessa och Line på dagsfest där vi drack bubbel och kollade på technoälskande soldyrkare.Men varför sluta festa bara för att en behöver jobba lite? Så några kvällar när vi hade stängt terrassen gick vi och köpte folköl och kollade på soluppgången klockan fyra på morgonen. Ibland är sommaren ganska fin ändå.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: