iris

En tisdagspromenad

Kategori: Vad som händer

I tisdags promenerade jag götgatsbacken ner och när jag kommit till medis mötte jag upp Vanessa som precis hade slutat skolan.
Vi gick till skanstull och kom fram till att vi lika gärna kunde gå hela vägen hem. Det är hösttider och träden börjar ändra färg. Förvirrad som jag är pratade jag hela tiden om att vi var på en torsdagspromenad trots att jag samtidigt pratade om vad som skulle hända på torsdagen (ge mig rutiner tack).Kolla vilken darling!
Vi promenerade längs årstaviken. Förbi skyltar vi inte kunde förstå, allmän konst och oändligt många joggare.Det var så himla längesen jag gick där så jag har inte sett alla små ändringar de har gjort, till exempel denna minimala klättervägg som blir som nåt sorts alternativt hopptorn.
Vi kom fram till tanto och inspekterade palmerna som tydligen är konstgjorda med massor av skruvar och rep överallt.
Coolt ändå tyckte vi och fortsatte över liljeholmsbron där folk joggar i blommiga shorts och ungefär där tog den tisdagspromenaden slut.Nu ska jag försöka ta tag i mig själv och städa lite, tvätta, lyssna på Seinabo Seys nya ep och göra iordning mig själv. Det är ju trots allt fredag.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: