iris

Bullbak, återföreningsmiddag och mängder av öl

Kategori: En hel dag

I lördags var det höst och sånt är ju trevligt.
Dagen började med att jag och mina föräldrar åkte in till stan där det var en utförsäljning för Världens Barn. Massa företag sålde sina provkollektioner och alla pengar gick alltså till världens barn. Fint tyckte vi och köpte varsitt par skor.Sen sa vi hejdå och jag åkte hem till Adrian där Hampus satt och åt sushi. Det var ju kanelbullens dag så bakning stod på schemat.
När det bara finns en kavel och ett litet kök får man vara lite kreativ, så Hampus satte sig i vardagsrummet där han gjorde superfina wienerbrödsinspirerade bullar med ett glas som kavel.Felix kom och gjorde bullar med minst sagt intressanta smakkombinationer.
Sen väntade vi på att bullarna skulle bli klara och tände massa ljus.
De här två planerade sitt vinteräventyr som blir jättekul för dem och jättetråkigt för oss.
Till slut var alla bullar klara, Julian kom och vi dukade upp för fikafest.Sen åkte jag hem och lagade middag till Sara som har kommit hem nu.Efter mängder av nachos, guacamole och vin for vi vidare till Charlies där vi träffade Amanda och massa andra underbara människor.
Så himla fina människor!Lawin dök upp med ännu fler vänner.Folk kom och gick men ingen sa hejdå lika fint som Amanda.
När kvällen började lida mot sitt slut lekte jag paparazzi med dessa darlings.
Sen avslutade vi allt med djupa samtal som mest gick i cirklar innan det var dags att åka hem.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: