iris

Året

Kategori: Livet

Nu är ju året nästan slut och alla sammanfattar det hit och dit och jag vill inte vara sämre så det här har jag gjort 2014. Det är ju dock helt omöjligt att få plats med allt kul som har hänt men det har varit ett år av nya erfarenheter, panik, vänner, äventyr, brustna hjärtan och obesvarad kärlek, mängder av skratt, öl och dans.Vi skapade ett spel och skrev ner reglerna på en servett.
Jag fyllde år och hade världens bästa glitterfest med efterfest på Cyklopen.Jag gick för första gången på konsert själv. (Okej gjorde det en gång i London 2012 men då var jag själv i stan och det var ett litet gig så räknas inte). Två gånger blev det, Bombay Bicycle Club på Debaser medis i februari och King Krule på Strand i april.
Vi har haft mängder med middagar.Blev en stolt medlem av champagnebubbelvänstern.Har gått på efterfester och sovit i soffor. RIP klöver 10.
Wilma flyttade till Brighton och jag, Sara och Amanda hälsade på.Det var så himla fint så Sara flyttade dit och i augusti fick jag hälsa på igen.Jag har druckit söndagsöl.Och måndagsöl.Ganska mycket öl överlag. Någon gång i början av januari föddes en idé om att jag skulle gå ut varje fredag så det gjorde jag. Två fredagar stannade jag hemma, varav en var pga sjukdom.Vi gick på maskerad.
Midsommar firades på Wilmas landställe med dans runt stången, brännboll, irish coffee och grillade marshmallows. Och en vilsen engelsman och en död ekorre.
Åkte på min första solsemester till Rhodos med jättemånga kompisar.
Blev "Stockholmsguide" och gick på open air.
Och mängder av svartklubbar.Har hängt ganska mycket på Cyklopen också.
Jag var arbetslös i flera månader och lärde mig att komma undan billigt och framförallt att jag har världens mest givmilda kompisar och familj.Gick på Popaganda och dansade i spöregn och solsken.Fick rösta i mitt första riksdagsval.Och gick på massa antirasismdemonstrationer.Forest Families hade sin sista spelning. Det ska ni få se mer av snart!
Jag upptäckte torsdagsölen! Den första var den 9 januari och den sista den 18 december.Och så har vi söndagsfikat såklart.
Har jag världens bästa kompisar? Ja.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: