iris

Popaganda

Kategori: Analogt

Nu har jag äntligen framkallat mina bilder från Popaganda!! Dock är jag hopplös på att skanna dem så därför kan det vara lite random tumavtryck och sånt på vissa.Jag började min Popagandahelg med att gå på förfesten på Strand med Hilda och Nora. Vit Päls var spelade och var sjukt bra, det var vamt, vi chillade och vi dansade till new order. Sen gick (på riktigt gick) vi hem. När vi skildes åt för att gå åt olika håll mötte jag upp Hampus så jag slapp gå själv = sjukt värd torsdagkväll.Dagen efter började alltså själva festivalen. Vi kollade på Amason som var grymma. Hängde vid den underbara Monkibussen där en kunde få gnuggisar och fantastiska lösögonfransar och bara chilla under ett stort träd med kulärta lampor (guld!).Och kollade på konstsim när det regnade. Något av det bästa en kunde göra var att dricka billig öl precis innan de höjde priset för att sen vara lite småfull och se något bra band. På fredagen var det MS MR och de var så himla bra och så himla glada över att de hade en publik och livet var fint.Sen blev det kväll och The xx headlinea. Helt plötsligt insåg jag att vi stog typ vid Evelina och company och tillsammans gick vi och drack öl och sittdansade som en bör göra en fredagkväll på festival.På lördagen var det sol vilket vi firade med billig öl och Sibille Attar som hade fint konfettiregn.Efter ytterligare en dag med grymma konserter (varenda band var verkligen sjukt bra) avslutades festivalen med Håkan Hellström. De första låtarna stod vi långt fram och var omringade av medelålders föräldrar som typ moshade (whaaat?!) så vi gick åt sidan och då blev allt så himla mycket bättre.Sen åt vi billig Ben & Jerry och kollade på den coola dimman som bildades ovanför en av poolerna innan vi gick och drack öl bland andra Popagandabesökare som hade stulit gigantiska schakpjäser och fångat Håkans rosor. Det var en GRYM festival!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: