iris

Keops Pyramid

Kategori: Foto

Igår trodde jag att jag bara skulle på en kort utflykt med familjen och tog därför inte med mig en kamera. Vilket självklart innebar att jag istället gjorde massa roliga saker. Vi var på Arkitekturmuseét och såg en Gaultierutställning, på Moderna och kollade på popkonst och surrealism, såg lite av ett okänt band spela på af Chapman, hade mysig picknick med fint folk, såg ett annat litet band spela på Landet och avslutade allt med lite öl på en trevlig bar.
Det var ju dessutom helt fantastiskt väder så det var helt klart en dag som var värd att dokumenteras. Men ibland så är inte kameran med och det finns det inte direkt något att göra åt. En hel del skulle säkerligen kunna dokumentera sin dag helt perfekt med mobilkamerorna som finns nuförtiden, men smart som jag är så har jag slagit sönder min mobilkamera (fast den sög från första början så det gör ingenting).
Ibland är det faktiskt skönt att inte fota allt som händer en och bara njuta av tiden istället. Om det är en händelse som verkligen är värd att komma ihåg så gör man ju det fast det inte finns massa foton på det. Visst, när Hampus och Adrian gick genom en tom gång och spelade gitarr och sjöng så kändes det som en scen ur en film och det skulle säkert ha blivit jättefina foton, men nu är det istället bara vi som var där som får njuta av minnet av det vilket nästan är finare. Blir det rörigt nu?
Just nu håller jag på att städa mitt rum, men det är jag inte sugen på så därför sitter jag istället här och filosoferar.
Bilderna kommer från ett reportage om Nytorget jag gjorde med Amanda hösten 2011.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: