iris

I love you, but you don't know what you're talking about

Kategori: Film


Idag skulle jag vara duktig och söka jobb men jag fastnade i mina försök att skriva ett vettigt personligt brev. Att skjuta upp saker är även något jag är ganska bra på, men det kan man knappast skriva i cv:et. Så istället har jag kollat på film, Moonrise kingdom och Ginger & Rosa för att vara exakt.
Moonrise Kingdom var precis så där underbar som alla filmer av Wes Anderson är. Och kolla hennes klänningar! Funderar på att ha ett Wes Anderson maraton någon dag bara för att alla hans filmer är fantastiska.
Sedan såg jag Ginger & Rosa som även den var underbar men på ett mer dramatiskt sätt.
Om att bli vuxen och att vara tonåring och att lära sig hur skev världen kan vara, men framförallt så handlar den om vänskap.

Båda filmerna utspelar sig på 60-talet vilket har gjort så att jag nu sitter och lyssnar på jazz (Ginger & Rosa soundtracket) och funderar på hur jag enklast kan göra en 60-talsklänning. 
Tänk va härligt att bara kunna springa med en vän över tomma stränder, platta håret med strykjärn (kanske inte så jättebra men ser kul ut) och ge sig iväg på spännande äventyr. Och det kan jag ju faktiskt göra så ja, om några dagar ska jag se till så att vi tar oss iväg till något spännande, litet som stort.
 

Kommentarer

  • hilda säger:

    åå alltså moonrise kingdom är ju typ bäst i världen!<3

    2013-07-29 | 01:31:26
    Bloggadress: http://hildaaustin.blogg.se

Kommentera inlägget här: